Inhoud van de pagina
In 1884 kwam de toen 24-jairge Leon Breitling met het geniale idee om technische horloges te gaan maken. Hij was al bekend met het ontwerpen en maken van precisie-instrumenten. De jonge Breitling woonde in het Zwitserse Jura en besloot om chronografen te ontwikkelen. Breitling was één van de weinige horlogemakers die zijn uurwerken niet als sieraad zag, maar er een bruikbaar accessoire van wilde maken. Doordat hij horloges met moderne en vooruitstrevende ideeën en designs op de markt bracht, liep hij mijlen ver voor op de andere horlogemakers. Want wat hij al kon en produceerde, lukte andere merken uit die tijd pas een eeuw later. In deze blog lees je meer over het merk Breitling.
Het verhaal achter Breitling en hoe het bij de piloten terecht kwam
In 1936 besloot de zoon van Leon Breitling om zich op piloten te richten. Voordat de Tweede wereldoorlog begon hadden zij namelijk al 40 verschillende modellen van polshorloges en cockpit meters gemaakt. De doelgroep piloten heeft het merk vanaf dat moment nooit meer losgelaten. Het merk Breitling groeide uit tot een belangrijk horloge in de luchtvaart en kreeg daarom ook de stempel van hét pilotenhorloge wat er op de markt was. De technische mogelijkheden van een Breitling horloge bood vooral precisie en betrouwbaarheid aan haar dragers. De modellen zijn vandaag de dag nog steeds erg stijlvol en vooral tijdloos. Wanneer je een Breitling aanschaft, koop je een moderne klassieker.
Hoe komt het dat sommige horloges zo duur zijn?
Dat Breitling een duur merk is, wist je misschien al. Hoe kan het dat een merk uitgroeit tot een minder goed betaalbaar en daarmee luxueus merk? Dit ligt vaak aan de uitermate unieke uurwerken die zich in de horloges bevinden. De chronograaf die vandaag de dag wordt gebruikt is nog steeds degene die Leon Breitling had ontwikkeld. Dit brengt klasse en kwaliteit met zich mee. Het Breitling horloge werd een statussymbool van piloten en dat was waarom Breitling alleen voor de elite begon te bestaan. Daarnaast zijn Breitling horloges erg exclusief, wat de prijs ook omhoog laat schieten.